• Pagini

  • RSS Metode de promovare

    • Neuvoo.ro Aprilie 27, 2016
      Ce este mai exact Neuvoo:  neuvoo.ro  este unul dintre cele mai mari motoare de cautare de locuri de munca din Romania. Avand punctul de pornire in Canada, unde numele sau este sinonim cu “cautare loc de munca”, numara mai mult de trei ani in domeniul de elita. Cele 15 milioane de locuri de munca pot … Continue reading Neuvoo.ro →
      laurentiu vlad
    • Backlink Analyzer Online SEO Tools Mai 28, 2014
      Optimizarea Off-page nu este efectuata direct pe site, insa nu este mai putin importanta. Optimizarea off-page se reduce la un principiu foarte simplu: generarea a cat mai multe (si calitative) linkuri externe (backlinks) spre site-ul optimizat. Factorii care influenteaza un link extern: Anchor Text of Link – Cuvintele folosite in tagul anchor care constitui […]
      laurentiu vlad
    • Statistici web | Google Analytics Mai 23, 2014
      Statistici web – Web Analytics (Analiza web) este procesul de colectare, măsurare şi analizare a activităţii utilizatorului pe site, în vederea atingerii obiectivelor dumneavoastră. Instrumentele de analiză ajută proprietarul site-ului pentru a urmări statisticile site-ului, inclusiv comportamentul vizitatorilor pe site. Ele ajută, de asemenea, proprietarul […]
      laurentiu vlad
    • Google Translate | Google Traducere Mai 21, 2014
      Google Translate este un traducator automat oferit de Google. Fiind un traducator automat Google Traducere nu are o fidelitate extraordinar de mare, insa este acceptabila. De curand Google Translate a lansat traducerea in cateva limbi noi,  fiind primul traducator automat gratuit din si in bulgara, ceha, croata, hindi, poloneza si romana. Astfel, traducatoru […]
      laurentiu vlad
    • 4 modalitati de promovare a afacerii cu investitii minime Mai 19, 2014
      Pentru ca o afacere sa aiba succes aceasta trebuie sa fie cat mai bine planificata. Planificarea activitatilor de marketing, analiza pietei, conceperea produsului si a modului in care acesta va apare pe piata, estimarea cheltuielilor duc la o conturare cat mai clara a activitatilor si directiilor de evolutie a firmei. Planul de marketing face parte … Continu […]
      laurentiu vlad
    • Keyword Tips – Page optimization Mai 15, 2014
      Frecventa cuvintelor cheie (Keyword Frequency) = De cate ori cuvantul cheie se gaseste intr-o arie specifica a paginii incluzand meta tag-urile, titlurile, textul paginii si alt-tag-urile (descrieri ale imaginilor din site). O regula aproximativa este folosirea cuvantui cheie nu mai mult de trei ori in fiecare meta tag, de patru ori in tag-ul de titlu, … Con […]
      laurentiu vlad
    • Google si alte motoare de cautare pe internet: Cenzurat Mai 14, 2014
      Utilizatorii online vor putea cere  gigantului Google si altor motoare de cautare pe internet sa stearga din rezultatele cautarilor online unele informatii, link-uri catre stiri, decizii judecatoresti si alte documente care contin informatii defaimatoare, potrivit unei hotarari CEJ (Curtea Europeana de Justitie), masura pe care gigantul IT Google o considera […]
      laurentiu vlad
    • Keyword research Mai 13, 2014
      Keyword Research – Ce este si cum se face Keyword Research? Conform definitiei pe care o avem in Glosarul SEO rezulta asa: Keyword Research: se refera la procesul de cautare, cercetare, si intocmirea unui raport ce contine cuvintele cheie relevante pentru un anumit site si analiza celor mai eficiente. Cum procesul de identificare şi alegere … Continue readin […]
      laurentiu vlad
    • Descarca template-uri, carti de vizita si brosuri Mai 12, 2014
      Descarca template-uri, carti de vizita si brosuri. Pe site-ul Serif gasim o categorie de unde putem descarca gratis template-uri, carti de vizita si brosuri. Graphic Design Divizia noastra de grafica va ofera sprijinul in realizarea urmatoarelor repere:​ definire elemente grafice reprezentative (culori si forme), design carti de vizita, pliante, bannere web, […]
      laurentiu vlad
    • Premii – Sponsorizarea unui concurs Mai 12, 2014
      Sponsorizarea unui concurs. Aceasta este o modalitate perfectă pentru a promova produsele sau serviciile oferite. Oamenii îndrăgesc jocurile şi lucrurile gratuite. Costul tău este minim (un premiu pe săptămână şi timpul pentru a organiza concursul), iar profitul este foarte bun. Un concurs va atrage întotdeauna două categorii de vizitatori: aceia care îndrăg […]
      laurentiu vlad
    • Easy Slideshow Maker Mai 11, 2014
      Site-ul Slideshow Maker ne permite sa creem slide show-uri cu pozele noastre. Cu Slideshow Maker putem alege mai multe poze din pc-ul nostru, apoi, putem alege dimensiunile slide show-ului, efecte de tranzitie, viteza de tranzitie etc. Slide show-ul creat, poate fi salvat ca fisier flash in pc-ul nostru. Adresa site-ului: http://www.frobee.comPostat în:Metod […]
      laurentiu vlad
    • Top 8 aplicații web pentru un marketing de succes Mai 10, 2014
      Voi folositi altceva? Te rog sa ne spui si noua. Twitter – glumeam, nu cred că merită locul 1 Facebook – http://www.facebook.com – clar LinkedIn – http://www.linkedin.com – networking, agendă contacte Slideshare –  http://www.slideshare.com – resurse, depozit de prezentări WordPress – http://www.wordpress.org – cei care au blog înțeleg de ce Google Reader – […]
      laurentiu vlad
    • Servicii profesionale de graphic/ui/ux/web design Mai 10, 2014
      Oferim servicii profesionale si de o buna calitate la cele mai mici preturi: web design, magazin virtual, creare site / blog, redesign site existent si multe altele, precum si crearea de grafica tip publicitar: carti de vizita, brosuri, cataloage, invitatii evenimente, pliante, ecusoane, postere si alte elemente grafice. www.ipsum.ro #lovetodesign #thecreati […]
      laurentiu vlad
    • Cum sa fac reclama cu Google Adwords Septembrie 7, 2013
      1. Pasul 1: Start Accesati www.google.ro/adwords Daca aveti deja un cont introduceti in partea dreapta adresa de e-mail si parola sau dati click pe “Incepeti acum” 2. Pasul 2: Contul Adwords Introduceti adresa dvs. de email si alegeti o parola. Urmati instructiuniile simple pentru a crea contul. Verificati-va adresa de email. 3. Pasul 3:  Prima … Continue re […]
      laurentiu vlad
    • S-a implinit 5 ani de la lansarea Blogului Noiembrie 28, 2012
      Astazi acest blog implineste 5 ani de activitate astfel fiind creat in noiembrie 2007 iar primele articole create in decembrie 2007. La multi ani echipei metode de promovare! In continuare poti vedea cum am sarbatorit cand s-a implinit 2 ani de la lansarea Blogului.Postat în:Metode de promovare Tagged: activitate, aniversare, bilanţ, Blogging, la multi ani, […]
      laurentiu vlad
  • Categorii

  • Comentarii recente

    alunu pe Cum sa faci server de CS (cu A…
    MuOnline OldSchooL pe Cum sa faci server de mu onlin…
    Standup comedy in sc… pe Istoria sexului oral
    arabu pe Cum sa faci server de mu onlin…
    Anna pe Cum sa folositi aol 9
  • Arhive

“Certificarea ISO 9001″ – cerinta obligatorie a UE

„Certificarea ISO 9001” – cerinta obligatorie a Uniunii Europene ?

Am fost deseori intrebati cum se poate obtine „Certificarea ISO 9001” deoarece, ziceau interlocutorii nostri „este o cerinta a Uniuni Europene”. Oare este ?

Este „Certificarea ISO 9001” o cerinta a UE ?

Nu exista nici o directiva a UE sau o intelegere intre Romania si UE prin care sa se stipuleze necesitatea, ca pana in 2007 sau ulterior, organizatiile care activeaza pe teritoriul Romaniei sa aiba un sistem de management al calitatii conform cu ISO 9001:2000 (sau mai popular: sa aiba „Certificarea ISO 9001”.

„Certificarea ISO 9001” este ceruta de piata !

A te „Certifica ISO 9001” este de fapt o confirmare ca organizatia ta are competenta/ capabilitatea de a-si onora cu strictete toate angajamentele asumate.

„Certificarea ISO 9001” are doua mari avantaje:

* in interiorul organizatiei activitatile sunt administrate/ gestionate eficace (exista o forma de planificare, organizare, antrenare, urmarire, control si evaluare a activitatii care dau incredere ca sunt atinse obiectivele stabilite) si, ca o consecinta normala,
* organizatia primeste un asa numit „Certificat ISO 9001”, care pentru terti (clienti, furnizori, parteneri etc.) da incredere ca ceea ce declara (organizatia) si respecta cu strictete.

Nota:
Din pacate, exista pe piata interna organizatii „Certificate ISO 9001” care „doar au certificatul” – nu demonstreaza ca au un mod de organizare interna care sa confirme ca merita sa fie certificate

Daca o societate are un foarte bun renume, sau se afla pe o piata slab concurentiala (sau chiar mediu concurentiala) „Certificarea 9001” reprezinta mai mult o forma prin care isi poate confirma bunele prestatii efectuate. In acest caz, certificarea nu reprezinta nici pe departe un obiectiv obligatoriu pentru a se mentine pe piata sau/si pentru a prospera.

Pentru o organizatie care se afla pe o piata puternic concurentiala, „Certificarea ISO 9001” poate sa reprezinte un obiectiv obligatoriu de atins. Pe o piata puternic concurentiala micile diferente sunt cele care pot sa determine succesul organizatiei. „Certificarea ISO 9001” reprezinta o forma prin care organizatia confirma bunele practici existente in interiorul sau si, astfel, poate sa-si asigure dezvoltarea pe piata specifica.

Exista si situatii cand „Certificarea ISO 9001” nu este impusa de piata ci este solicitata de catre o „autoritate legala” (guvern, institutii ale statului, consilul local etc.). In acest caz, „autoritatea legala” vrea sa se convinga ca organizatia care se certifica da suficinta incredere in raport cu activitatile prestate (este orientata catre client/cetatean, are un mod de lucru prin care se asigura atingerea obiectivelor stabilite etc.).

Este sanatos „valul” de „Certificari ISO 9001” ?

Daca „Certificarea ISO 9001” se obtine ca o confirmare a bunelor practici existente in organizatie, este foarte bine.

Din pacate, atunci cand este o cerere excesiva a unui serviciu (certificarea) si nu exista o forma prin care sa se confirme calitatea serviciului (calitatea este atestata in special de organismele de acreditare in domeniul certificarii), atunci se poate ajunge la o situatie cel putin ciudata: se afirma de diverse organizatii ca sunt „Certificate ISO 9001” dar, in mod evident, nu au calitatea de a fi certificate. Interesant este ca pe „certificatul”, emis in „mod onorabil” de un organism de certificare acreditat, se afirma ca organizatia are „un sistem de management al calitatii conform cu ISO 9001” – deci un mod de organizare competitiv – iar daca se face o vizita in organizatia respectiva sau se chestioneaza clientii sai se constata extrem de usor ca nu are asa numitul „sistem de management al calitatii conform cu ISO 9001” – nu are acel mod de planificare, organizare, urmarire, control si evaluare a activitatilor care sa determine realizarea/ furnizarea unui produs/ serviciu de calitate, care sa aduca satisfactii..

Foarte intensa promovare a „necesitatii certificarii ISO 9001” ca urmare a apropierii de UE, insotita de o calitate foarte scazuta a procesului de certificare poate sa determine o imagine negativa a „Certificatelor ISO 9001” emise pe teritoriul Romaniei si o scadere a credibilitatii acestora. O consecinta posibila (nedorita !) ar putea fi ca, dupa anul 2007, certificatele emise de anumite organisme de certificare sa nu fie recunoscute.

O organizatie care doreste sa se dezvolte, in mod sigur doreste obtinerea „Certificarii ISO 9001” ca o consecinta fireasca a unui management competitiv aplicat in interiorul sau. Indiferent de dimensiunea sau de obiectul de activitate este putin probabil ca managementul superior sa nu doreasca o crestere a gradului de control al activitatilor din propria organizatie. Prin toate activitatile desfasurate in vederea obtinerii „Certicarii ISO 9001” organizatia isi consolideaza controlul asupra propriului mod de organizare interna si astfel certificarea devine un fapt normal, natural.

Sunt frecvente situatiile in care managementul superior doreste, ca urmare a „necesitatii” apropierii de UE, ca propria organizatie sa se „Certifice ISO 9001”. De multe ori managementul superior nu cunoaste ceea ce reprezinta de fapt aceasta certificare. Daca are nenorocul de a intra in dialog cu anumiti asa zisi „consultanti in managementul calitatii” (care, de cele mai multe ori, nici nu cunosc fundamentele managementului !) si mai ales cu anumite organisme de certificare, care le propun certificarea „rapid” si „fara prea multe batai de cap”, in mod aparent paradoxal (organizatia) chiar obtine „certificarea sistemului de management al calitatii conform cu ISO 9001”. In aceasta situatie, managementul acelei organizatii ramane cu ideea ca „Certificarea ISO 9001” presupune „pregatirea multor documente, a multe hartii”, costa cam mult …si cam atat.

Satisfactiile obtinute din asa numita „Certificare ISO 9001” nu ar trebui sa se rezume la faptul ca pot sa prezint tertilor un document (certificatul) care atesta ca am in organizatie un sistem de management al calitatii conform ISO 9001. O deosebita satisfactie apare atunci cand in propria organizatie am un mod de lucru caracterizat prin eficienta si eficacitate (sunt stabilite si atinse obiectivele in mod consecvent si cu maximum de rentabilitate), atunci cand intreg personalul intelege si aplica managementul calitatii (managementul satisfactiei oferite).

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: